Nieuws


Hoeven 30-06-2013

Na een vrij weekend hebben we alles weer klaar gezet voor de wedstrijd in Hoeven, wat leek op een regenachtige dag te worden monde toch uit in een prachtige zonnige dag.

Na een trage start van de wedstrijd immers de sleepwagen is kapot gegaan bij de eerste klasse die verreden werd.

Het blijft immers een mechanische sport ook een sleepwagen kan het wel eens begeven in het heetst van de strijd. Zodoende werd er laat met de prostock klasse begonnen en konden we de spits afbijten met de eerste run voor de sleepwagen. Gelijk werd de sleepwagen verzet en Dams Rooster kon de volgende proeftrek op zich nemen. De baan kwaliteit was niet bijzonder goed en daardoor was er veel verschil in de afgelegde meters van elke team. Met het nieuwe systeem van 110 meter alvorens een full pull te hebben werd er flink gas gegeven om aan die meters te komen. Om bij de laatste het eerst te beginnen bij Heavy Boy lukte het optoeren niet goed en Alphons besloot om na verschillende pogingen de handdoek in de ring te gooien, Appy Power zat het deze dag niet mee een gat in het motorblok was het verdikt.

Omdat Arjan niet op tijd bij zijn trekker kon zijn heeft Barend Huijbregts met de Hytec Red Neck gereden hij eindigde op een 8e plek, de 7de plek werd ingenomen door Running Diamond. Wij konden de 6de plek bemachtigen en bleven daarmee net achter Easy Rider hangen die als 5de een plek meepakten. Over de honderd meter waren Wickie Power, Dams Rooster met de derde plek, Mud patrol nam de tweede plek mee naar huis en het venijnige zit altijd in het staartje als laatste reed Dieselross en daarmee ging de grootste beker naar  Belgie voor de eerste plek.

Met een 14 dagen te gaan voor de wedstrijd in Silly proberen we de Code Red klaar te maken om weer op volle sterkte te kunnen gaan rijden.

Groetjes Team Code Red     


Bassevelde 26-05-13.

Helaas de eerste wedstrijd van het jaar is afgelast vanwege de grote regenval in Belgie.

De Code Red stond al startklaar om het seizoen van 2013 te beginnen doch de weergoden besloten anders.

Er werd hard gewerkt om weer op volle sterkte het seizoen te beginnen met vele veranderingen onder de motorkap welke we graag

wilden gaan testen in ons eigen land.

We zullen nu moeten gaan wachten tot aan de wedstrijd in Made, deze is op 15 en 16 Juni waar we uitgerust (want dit duurt nog zeker 3 weken) zullen

gaan verschijnen.

Doch voor de gene die nieuwsgierig zijn hebben we al een filmpje en foto's van de Code Red die net aan het warm draaien is.

 

Groetjes Code Red team

 

http://youtu.be/ZJDbCg1soLc
 

De eerste foto's van 2013

 


 

Open bedrijvendag 07-10-2012.

Code red staat al jaar en dag in de schuur bij Geert Aernouts te Loenhout. Maar toch zijn er niet heel veel mensen van Loenhout en omstreken die Code Red kennen. Vandaag (zondag 7/10/2012) was de moment om daar verandering in te brengen. In heel België deden verschillende bedrijven hun deuren open, en nu moest het natuurlijk net lukken dat dit ook bij het Boerenijsje het geval was. Het boerenijsje is een bedrijf waar je altijd terecht kan om dessert te eten, en dat is 2 huizen verder dan waar Geert woont. Het Boerenijsje deed samen met Aspiravi de deuren open , Aspiravi is het grootste windmolenpark aan het bouwen in de provincie Antwerpen. Deze windmolens staan bijna in de achtertuin bij Geert. Het zijn windmolens van maar liefst 108 meter hoog en daar draaien wieken aan van 41 meter lang, 1 wiek heeft een gewicht van 8500 kg per stuk.   

Vrijdag kwam Geert met de vraag of het niets zou zijn om de trekker een mooi plekje te geven bij het Boerenijsje, er werden daar namelijk duizenden mensen verwacht. Dus had ik na wat bellen het antwoord gekregen wat ik wilde horen, we mochten de trekker weg zetten op de route waar de nieuwsgierige mensen konden lopen. Zaterdag konden we dus beginnen met alles zowat klaar maken om zondag de trekker mooi weg te zetten. Geert en ik zette de trekker weer in elkaar, en Jan heeft prachtig werk verricht om alle blinkende delen weer te doen spiegelen. Mieke, Jeannine en Stephana maakte werk voor het beeldmateriaal, de posters, snoepjes voor de kinderen en een grote plaat met alle gegevens op. En zo stond de trekker klaar om zondag te pronken voor de meer dan 3000 bezoekers. Jan, Mieke, Jeannine en Geert hebben gezorgd dat de trekker mooi weggezet werd en dat de tent ook aangekleed werd. De mensen konden komen, en dat gebeurde ook. Heel de dag zijn er vele geïnteresseerde mensen komen kijken, vragen stellen en natuurlijk bewonderen. Rond half 4 mocht Code Red toch even aan de Diesel ruiken. Stephana en ik waren ondertussen ook aangekomen en konden mee genieten van de mooie vlammen die weer uit de uitlaat kwamen. Vele mensen stonden met grote ogen te kijken naar wat er gebeurde. Maar ze genoten ervan. En zo werd onze dag gevuld. Tegen 17.30u konden de tent en toebehoren, en natuurlijk de tractor weer naar de thuisbasis gebracht worden, en zo was het om 18.30 weer het einde van een mooie dag.

Bedankt aan het Boerenijsje dat we Code Red en de sport weer een beetje hebben kunnen promoten!

 Groetjes Code Red team

.

 


Bakel 16-09-2012

In Tzüm waren we na een spannende strijd 4de geworden en 2de in het Belgische kampioenschap, daarom mocht Dieselross naar het Ek in Fuchtorf. Dieselross heeft daar een zeer mooie prestatie neer gezet, namelijk een 6de plek. Nogmaals proficiat aan het team.

Zondag in Bakel stond de laatste wedstrijd op het programma, en onze laatste kans om Belgisch Kampioen te worden. Om dat te worden moesten we 3 punten inhalen op Dieselross. moeilijke opdracht maar niets is onmogelijk.

Zaterdag was het wedstrijd voor de grand national en zondag voor de national. Zondag begon de dag met als eerste klasse, de Prostock klasse voor de laatste Eurocup wedstrijd. Onze bus stond naast de bus van Rocky. Terwijl wij stonden te kijken hoe Rocky warm gedraaid werd, klonk er iets niet goed. Het probleem werd snel gevonden, er was 1 verstuiver die niet meer mee wilde. Dus wat doe je als je zowat dezelfde tractoren hebt. Snel een verstuiver uit Code Red en bij Rocky erin. En ja hoor dat klonk veel beter. Nadat Rocky gereden had werd de verstuiver weer gewisseld en kon Geert zijn Code Red gaan warm draaien.

Alle tractoren werden gewogen en klaargezet in het Parc Ferme om het beste van zich zelf te gaan geven.  Er waren 2 tractoren die normaal altijd paraat staan maar deze konden door pech niet starten, de motor van Wickie Power had de dag vooraf te kampen gekregen met problemen en kon niet terug komen, en wanneer Appy Power voor wilde komen rijden bleef de koppeling vast zitten dus deze kon niet starten. Met 10 zou de strijd gestreden worden. Mud Patrol ging als eerste van start, deze reed een knappe full pull en de sleepwagen bleef staan, dus de eerste officiële afstand was een feit. Als 2de was het Hytec Redneck die een poging ging doen om de 2de full pull op het bord te zetten, de start beloofde veel goeds, maar bij 40 meter ging de noodstop dicht en einde run voor hen, deze zouden nog terug komen buiten meededingen. Die run was voor het team een grote opluchting. Als 3de tractor was het Dieselross die een Full Pull op het bord zette. Trial n error mocht toen aanhaken, deze vertrok vol goede moed maar ging buiten de baan, diskwalificatie als gevolg.

Screaming Deere kond de toeren niet hoog houden en haalde de 100 meter niet. Toen kwamen Easy Rider en Moving Mountains. Deze reden allebei een Full Pull. Het lijstje werd aangedikt met 2 tractoren. Toen was het de beurt aan Geert met Code Red. De motor ruim 5000 toeren laten draaien en dan de koppeling laten komen, en weg was Code Red. Met een behoorlijke balans reed hij de 100 meter lijn over. De finale was er ook voor ons. Na ons kwamen Dams Rooster en Running Diamond en deze reden ook allebei een Full Pull.

De finale zou met 7 tractoren gereden worden. Mud Patrol mocht weer als eerste starten, de motor ging uit bij 89.25 meter op zich een knappe afstand want deze was goed voor een 3de plaats. Gert Stessens mocht met Dieselross aanhaken, hij vertrok maar bij 77.23 vond de motor het wel goed geweest. Enorme schade als gevolg voor Dieselross. Easy rider legde een afstand van 87.44 meter af, wat goed was voor een 4de plaats. Moving Mountains mocht ook weer aanhaken voor de laatste keer dit jaar en stopte bij 83.23 een 6de plek. Toen mocht Geert het weer proberen of hij voorbij de afstand van Diesleross kon geraken. Hij vertrok en Code Red liep zeer goed en zette een afstand van 93.38 meter neer voorbij Mud Patrol. Dams Rooster ging nog voorbij deze afstand namelijk 95.16 meter en werd Nederlands kampioen. als laatste was het de beurt aan Running Diamond deze stopte bij 84.99 meter een 5de plek. met deze uitslag is het toch nog gelukt om Belgisch Kampioen te worden. Waar wij (het hele team) zeer blij mee zijn. We willen Richard Dams nog feliciteren met de overwinning van de dag en met het Nederlands Kampioenschap. En het team achter Rocky willen we ook bedanken voor de hulp die we van hun hebben gekregen!

En met dit verslag is het seizoen 2012 voorbij! Het was een zeer spannend jaar en met de laatste prestaties van Code Red gaan we met een gerust hard de winter in! Tot de volgende wedstrijd.

Groetjes Code Red Team

Klik op onderstaande link voor de filmpjes.

http://www.youtube.com/user/gertpampa/featured


Tzüm (Tsjom) 01-09-2012

 Een kleine maand geleden, krijgt Geert telefoon met de vraag of we het zagen zitten om in Tzüm te rijden. Natuurlijk zei Geert ja, want we hebben dit jaar nog niet veel gereden. De wedstrijd van vorige week in Alphen werd ook afgelast omdat er teveel regen voorspelt werd voor Zondag. De S divisie had meer geluk want deze mochten in Alphen op zaterdag rijden.

Op Zaterdag 31augustus vertrokken we smorgens naar Tzüm, op tijd doorrijden want het is toch ruim 3uurtjes rijden naar het bijna noordelijkste puntje van Nederland namelijk Friesland. Daar aangekomen zagen we dat iedereen het terrein werd opgesleept, het had daar de dagen ervoor zeer veel geregend,en regen samen met klei dat geeft een vettig boeltje. Als je een truck weggetrokken ziet worden met 2 trekkers van ruim 200pk ervoor dan kan je al beter niet proberen om er zelf te door te rijden. Trekker aangepikt en deze zette ons netjes weg op het toch wel “sappige” terrein. De trekker kon worden uitgeladen, tent opgesteld en maar is naar de baan gaan kijken. De aan zag er best goed uit maar tegen dat de prostock klasse mocht gaan rijden (19.00h) was de baan zo hard aangereden en zo opgedroogd dat er in de start tot en bij de 60 meter geen Grip was en een enorme insporing. Het was dan zover de Prostock klasse kon beginnen, als eerste was het Easy Rider deze zette met een heel lange run zonder balans een eerste Full Pull op het bord. Als 2de trekker mocht appy power aanhaken ook hij had een Full Pull. Running Diamand, Mud Patrol en Hyteck Red Neck  ging het minder goed af, Running Diamand liep motorschade op bij 77.93 dit leverde hem een 8ste plek op. bij Mud Patrol die de punten nodig had om zich zeker te stellen voor het Ek en als eindwinnaar te kunnen eindigen in de National, ging de turbo stuk bij 53.10 meter en dit leverde hem een zure 9de plek op. Door deze score mag hij waarschijnlijk niet naar het EK. Hyteck Red Neck had problemen met de brandstofpomp en door dit strandde hij op een laatste en 10 plek.

Dams Rooster en Moving Mountains behaalde ook een full pull. Dieselross kon geen grip vinden over het hele stuk en stopte bij 98meter. Wickie power en Geert met Code Red behaalde ook een full pull. Geert kon geen grip vinden in de start maar bij 60meter ging het neusje in de lucht en ging hij er als een speer vandoor. 6 tractoren kwamen dus terug in de finale. Easy Rider  zette een mooie score weg van 100.06 wat hem een mooie 2de plaats op leverde. Appy Power reed met 105.95 een mooie eerste plaats en behaalde hiermee de nodige punten om waarschijnlijk in Mud Patrols plaats naar het Ek te mogen gaan. Dams Rooster stelde zijn EK plek veilig met 97.96 dit was goed voor de 3de plek.

Moving Mountains vond toch het moeilijk te vinden grip in de start en reed zo naar een knappe 93.45m goed voor de 5de plek. Wickie Power kwam niet weg in de start en bij 0.91 meter stopte hij en eindigde 6de. Dan was het weer de beurt aan Geert, Jan had de sleepwagen weg gezet. 2 gewichtjes meer naar achter en hopen dat we een beetje grip konden vinden in de start. Na het optoeren van Code Red en zachtjes de koppeling los gelaten te hebben. Was de grip nog moeilijk te vinden tot weer  bij de 60 meter en toen was er wel grip tot bij de 97.25 en toen wilde de trekker enkel dieper in de grond en niet verder vooruit. Dus einde run en “weer” een 4de plek. Op die plek hebben we dit jaar al vaker gestaan. Maar op het eerste zicht is alles heel gebleven, de trekker liep beter dan in Zele dus we zijn weer een stap vooruit gegaan. Nu hop naar Bakel voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Dit jaar mag er maar 1 Belgische Pro Stock deelnemer naar het EK in Duitsland. Dieselross mag dit aar  België vertegenwoordigen. We hopen dat hij met de top kan meedoen want het is hem gegund!

groetjes Code Red

Klik op onderstaande link voor de filmpjes.

http://www.youtube.com/user/gertpampa/featured


Alphen 26-08-2012

Dit jaar zijn de weergoden in Alphen ons niet gezind geweest wat zaterdagavond begon met een prachtige wedstrijd voor de lichtere klassen eindigde op zondag met fikse regenbuien.

De zondagochtend begon met veel regen en weinig zonneschijn om 9 uur kwamen de grote regenbuien aan in Alphen, de organisatie heeft besloten de wedstrijd af te lasten na consult met de meteo weerdienst.

Zodoende wordt onze volgende wedstrijd op zaterdag in Friesland in het kleine dorpje Tzum.

groetjes Code Red


Zele 15-08-2012

 Met de wedstrijd van Montfoort net achter de rug was het aanpoten om op tijd klaar te zijn voor Zele, de tractor was nog niet afgekoeld na de run’s van het weekend toch werd er al druk gesleuteld op zaterdag om op dinsdag avond te kunnen vertrekken. Na het controleren van het oliefilter werd er al snel vast gesteld dat alles in het motorblok op het juiste plek is gebleven,en dus hoefde er gelukkig niet veel gesleuteld te worden. Doch toen de turbo werd gecontroleerd bleek dat er toch teveel speling op het asje zat, na een zeer grondige inspectie bleek het axiaal lager het begeven te hebben. De turbo werd vlug gedemonteerd en weggebracht, de volgende avond konden we hem weer ophalen en terug op de Code-Red monteren.

Op dinsdagavond werd er de laatste hand aan de tractor gelegd en vlug werd de bus geladen om op tijd voor de feestavond in Zele te zijn, het duurde tot vroeg in de ochtend.

Met het zonnetje en een flink windje werd op woensdag gestart met de wedstrijd,met een redelijke lichte sleepwagen werd door bijna iedereen een full pull gehaald met kleine uitzondering van Easy-Rider (motorschade) en Heavy Boy (motorkap die uit zichzelf open ging). Met een sterk verzwaarde sleepwagen werd de pull off begonnen met als eerste te starten werd de Code-Red opgetoerd om het als eerste te beginnen,doch door een verkeerde versnelling te hebben gekozen staakte de strijd op 73 meter. Met lichte zorgen werd er gekeken of dat de concurrentie veel verder kon komen,doch velen beten zich stuk op de taaie baan en kozen ook het verkeerde verzet voor hun trekker.

Met veel spanning werd er gekeken hoe dit ging aflopen met schade aan de aandrijving moest Dieselross het vroegtijdig opgeven, Appy Power en Dams Rooster konden het verzet niet aan en stranden vroegtijdig. Met deze gebeurtenissen was de strijd heel anders dan voorheen de tractors die achteraan in de puntentelling staan komen nu ver naar voren.

De eerste prijs werd weggekaapt door Mud Patrol met als tweede Trial en Error en als derde Running Diamond. Met de Code Red werd toch nog een 5e plek behaalt net na Wickie Power op zich nog geen slechte prestatie voor de zeer hete dag.

Met de prestatie van iedereen werd het klassement voor 2012 flink gewijzigd we komen nu op de 4e plek uit en de puntentelling ligt zeer dicht bij elkaar voor iedereen zal het een spannende strijd gaan worden.

Onze volgende wedstrijd zal in het Nederlandse Alphen zijn en wel op zondag 26 augustus, komt allen kijken het is echt de moeite waar.

 Groetjes Code Red team 

Klik op onderstaande link voor de filmpjes.

http://www.youtube.com/user/gertpampa/featured


Montfoort 11-08-2012

Na weken ven regen en wolken stond er eindelijk een mooie tractorpulling dag op het programma, 25 graden en een zacht briesje wat moet een mens nog meer hebben, na dat we in Aagtekerke gaan rijden hadden op de bijna griploze baan konden we nu naar Montfoort. We hadden in Aagtekerke niet zo een fijn gevoel toen we naar huis reden, omdat er een zoete lucht en heel veel witte rook uit de trekker kwam, kon het vanalles zijn. Na dat we thuis de cylinderkop af de motor hebben gehaald kwamen we bij de boosdoender, het koperen busje waar de verstuiver in zit, was een beetje omhoog gekomen en kwam er koelvloeistof bij de motorolie. Alles behalve goed maar te reparen op vrij korte tijd . Zodoende stond de trekker klaar om vrijdagavond toch nog best laat te vertrekken naar Montfoort. Daar aangekomen ruim anderhalf uur later dan we in Loenhout waren vertrokken.

Zaterdagmorgen, de baan werd open gefreest en klaar gemaakt  om 11uur van start te gaan met de compactdiesels. Na deze klasse waren er 2 deelnemers in de 4.5ton vrije klasse, en daar reden ook nog 2 demo trekkers uit de Grand national. Na deze klasse kwamen uit de zelfde Grand national de 950kg mini Unlimited en de 2wheel drive. Na deze klasses kwamen er nog een 7 tractors uit de 4.5 ton sportklasse  een demo rijden. Toen was het de beurt aan de Prostocks Geert mocht als eerste rijden en legde een afstand van 95.90meter en besliste om terug te komen, de sleepwagen werd lichter gezet en Dieselross mocht de nieuwe proeftrek rijden. Ruim 94meter en de sleepwagen werd weer lichter gezet. Toen was het aan Mud Patrol om het te proberen, deze reed een strakke Full Pull en de eerste officiële afstand was genoteerd. Appy power volgde ook met een Full Pull en dat deed Trial n Error ook. Voor de laatst genoemde reed Heavy boy maar deze had 2 maal achter elkaar last van de noodstop die telkens afging. En dit was niet de schuld van de sleepwagen.

Screaming Deere kwam ook aan de start en stopte bij 57.19 meter. Toen mocht Geert weer nadat Jan en ik al het water gewisseld hadden uit de intercooler, en de trekker weer getankt met diesel en de waterinjectie weer op pijl gezet hadden. Geert doet terwijl wij dat doen altijd de data van de gereden run nakijken, als hij te warm zou rijden moet hij meer water krijgen en rijden we te koud krijgt de trekker minder water ingespoten, en je kan ook meteen alle drukken lezen en het toerental, dit is nodig om snel defecten te kunnen sporen, dit lezen we uit op de computer en komt in grafieken op het scherm, dit is even kort uitgelegd waarom de datalogger zo belangrijk is voor deze sport.Geert mocht dus weer rijden en reed een full pull, Dieselross,Dams Rooster en Wickie Power volgde Geert. Moving Mountains geraakte niet aan de full pull lijn alsook Running Diamond en Easy Rider.

7 trekkers mochten terug in de finale komen, wickie power kwam niet terug omdat deze stukken hadden. Mud patrol mocht eerst voor Appy Power de eerste reed 110.06 meter en de appy power 103.99 meter. Trial n error reed 91.06 meter en toen was het weer de beurt aan geert, met 91.53 meter is Geert 4de  geeindigt. Dieselross werd gediskwalificeerd omdat tijdens de run de motorkap open ging. Dams Rooster was als laatste aan de beurt en reed 104.16 meter goed voor een 2de plek.

Met deze 4de plek voor Code Red zijn we zeker tevreden.

 nu kunnen we alles nog gaan nakijken want dinsdag vertrekken we normaal weer om woensdag In Zele aan de wedstrijd deel te kunnen nemen.

Klik op onderstaande link voor de filmpjes.

http://www.youtube.com/user/gertpampa/featured


Aagterkerke 21 juli 2012

 Nadat we een kleine maand geen wedstrijden hebben gehad, wat door het typische Belgische en Nederlandse weer kwam mochten we vandaag weer aan de slag in Aagterkerke. We hadden in Made een 6de plaats behaald en een kapotte turbo, en dat laatste was natuurlijk minder. Dat de turbo sneuvelde, was goed te zien op het filmpje van de run in Made. We waren dus blij dat we weer konden rijden, een maand geen stress is heel leuk, maar een wedstrijd is toch beter hoor.

De wedstrijd liep best veel uit want deze begon pas rond half 4, met als gevolg natuurlijk dat de prostocks heel laat moesten rijden. Wickie Power mocht als eerste een run maken en deed dat niet onaardig voor op een hele slechte baan. Hij zette een hele mooie afstand neer, maar hij ging deze opnieuw over doen omdat hij dacht dat het beter kon met de balans en dus de afstand misschien ook. Achteraf gezien had hij dit beter niet gedaan want hij reed 8 meter minder ver, maar achteraf is alles veel gemakkelijker dan voor de run. Geen enkele tractor kwam met zen neusje van de grond, dus besloten Geert, Jan en ik om al het gewicht van de voorkant van Code Red af te halen. (op deze manier heb ik Code Red nooit zien rijden) Running Diamond mocht als 2de aanhaken en zette een afstand neer van 88.97, daarna volgde Dams die 1cm verder reed dan Mud Patrol, en zo is Dams op de eerste plaats geëindigd. Moving Mountains reed tussen de 2 vorige trekkers in en zette een mooie afstand neer van 91.92cm. Appy power deed het minder goed dan zen broertje van Dams, want Appy power haalde niet de 97.54 van dams maar reed een afstand van 92.15m. Dieselross reed een mooie 3de plaats met een afstand van 97.31, Easy rider legde een afstand af van 92.40m. Na Easy Rider heeft Screaming Deere de eerste meters gereden, dit met een afstand van 66.00 meter, dit was niet de beste afstand maar wel ver genoeg om de toch wel heel belangrijke data uit de trekker te halen. Na Screaming Deere was het de beurt aan Code Red, met 94.22 behaalde we een 4de plek, waar we tevreden mee zijn, maar we verloren heel veel koelvloeistof tijdens de run, en achteraf bleek dat dit vanuit de cilinderkop kwam, dus we hebben stukken gereden, maar we weten nog niet welke het zijn want we hebben geen grote gebreken kunnen vaststellen, dat zal voor thuis zijn. Heavy boy kwam als laatste aan de start, maar deze had problemen, en is niet verder geraakt dan enkele centimeters. Zo de wedstrijd was gedaan, om half 10 konden we de trekker laden en lekker barbecueën, waar Jan en Jeaninne zo goed voor hebben gezorgd. Zondag gaan we naar huis rijden, en kunnen dan in de schuur op zoek gaan naar hopelijk geen al te grote defecten aan de trekker!

 

Groetjes Code Red Team met dank aan Gert van Loon voor tekst en uitleg


Staphorst 9 juni 2012-06-11

Op de terug reis vanuit Oostenrijk waar het een goede 25 graden was kwamen we weer in het koude en natte Belgie, daar het al weer maandag avond 9 uur was geworden en het begin van de week weer was verbroken konden we ons op dinsdag avond al weer klaar maken voor het Nederlandse Staphorst.

 

De wedstrijd was deze keer op zaterdag middag, het weer was moeilijk in te schatten bleef het droog of kregen we weer bakken met regen en kon de wedstrijd niet doorgaan.

Doch de weergoden hadden het goed met ons voor en de wedstrijd is goed verlopen met een klein buitje regen als hint dat het vooruit moest gaan met de competitie.

De wedstrijd begon met de compact diesels de baan had niet veel grip voor deze kleine machines en er sneuvelden hier en daar een motorblok.

Als winnaar kwam uit de strijd Moving Hills met als tweede Flower Power met zeker 3 meter

verschil en een derde plek The Legend met een vastgelopen turbo.

 

Na de compacts werd het tijd  om de superfarms aan te haken de overwinning ging bij deze naar Crazy 810 een Volvo tractor met als tweede ’t Beest een Ford 8210 en derde werd een International Some day.

 

De light modifieds oftewel 2,5 ton klasse werd maar met twee tractoren gereden deze twee

hadden ook zeer zeker last van de gladde en niet grip pakkende baan.

Het zogenoemde goud van de overwinning ging deze keer na De Jong Special met in zijn kielzog Kasper die tweede werd.

Net voor de prostock klasse was het tijd voor de light superstock deze klasse die nog in de kinderschoenen staat is in principe overeenkomstig met de prostock klasse, ook een origineel motorblok, achterbrug en maar 1 turbo.

 

Doch de brandstof die er verbrand wordt in de cilinders is methanol een vluchtig goedje ten opzichtte van diesel.

Met drie tractoren aan de lijn deed Green Extreme het beste van zich laten horen, de kleine luchtgekoelde Deutz motor brulde het uit en kwam na een full pull op 85.80 meter daar kon No Surrender zich op azen.

Met de afstand van 83.10 meters was de Green Extreem zeker niet ver af, helaas kon Slow Motion het deze keer niet mee uitvechten men kreeg de tractor met geen mogelijkheid gestart.

Toen kon de prostock klasse beginnen, de spits werd afgebeten door Mud Patrol deze kon de grip zeer moeilijk vinden op de gladde baan en de sleep wagen werd verzet met een ander gewicht erop.

 

Als tweede mocht Easy Rider het proberen ook voor hun was een full pull ver te zoeken en nogmaals werd de wagen verzet, en Wickie Power kon aanspannen deze maakte een full pull.

Appy Power kon zijn ook noteren met 100 meter en zo volgde ook Mud Patrol, Moving Mountains, Dieselross en natuurlijk ook de Code-Red.

Helaas voor Easy Rider, Runnig Diamond, en Dams rooster haalde de finale niet, hierbij liep zelfs Dams Rooster schade op doordat zijn brandstofpomp bleef hangen.

Met de finale afstelling kon Wickie Power zijn balans niet goed kwijt en werd derde, Appy power daarin tegen kon met zijn puller 2000 banden de grip redelijk vinden en werd met groot verschil op nummer drie tweedes.

 

Als winnar kon naar voren komen Dieselross dus ging de zege van Staphorst naar Belgie,

We konden de balans grip verhouding niet goed vinden met de Code-Red en eindigden net achter Wickie Power op een vierde plek.

Buiten mededinging deed Hytech Redneck ook mee aangezien de tijd was verstreken van drie minuten om voor de wagen te komen, deze toerde op en kreeg te kampen met een grote knal.

Het was voor hen gelijk over en uit en konden terug naar de werkplek met grote stukken in het vooronder.

 

Met de volgende wedstrijd in het oog dit gaat worden Made een evenement van drie dagen tractorpulling, zeker een aanrader voor jong en oud.

Wij zullen er zeer zeker ook weer bij zijn voor een spannende wedstrijd en flink veel tractoren zien te werken op dit 3 baans evenement.

 

Groetjes Code-Red team       


Tulln An der Donau zondag 03-06-12

Na de wedstrijd in Didam met een mooie 3de plek als resultaat, zeker voor het begin van het

nieuwe seizoen nadat weer veel aanpassingen zijn geweest op motorisch gebied.

Werd ons gevraagd een demo te rijden in Oostenrijk, niet ver van de mooie stad Wenen in het dorpje Tulln dat tegen de Donau ligt.

Aangezien dat we wel een demo en naar het prachtige Oostenrijk konden gaan stond ons wel zeker aan, de reistijd was zeker niet mis meer dan 15 uur  maar dat hebben we er wel voor over.

 

Dinsdag na Didam gelijk de Code-Red nagekeken op gebreken en dingen die voor problemen zouden kunnen zorgen gelijk verholpen, de bus reisvaardig en goed ingeladen voor de lange tocht.

Doordat dit al in de avond uren wordt gedaan is de tijd zeker snel om en de woensdag avond was weer snel bereikt, de donderdag ochtend waren we al om half 8 vertrokken naar Tulln.

 

Naar een voorspoedige reis met vele kilometers en grenzen waren we gearriveerd op het wedstrijd terrein, het complete terrein was asfalt en op het asfalt had men een honderd en tien meter baan gelegd.

Het lijkt een beetje vreemd op het asfalt een baan leggen en zeker voor het buiten seizoen daar we gewend zijn op gras te staan en op klei te rijden, maar de OTPO (de Oostenrijkse organisatie voor tractorpulling ) hadden een mooi terrein gekregen van de wedstrijdorganisator.

Na alles uitgepakt en de Code-Red buiten gereden te hebben zijn we de baan gaan inspecteren

aan kleine keien was zeker geen gebrek iets wat je wel vaker tegen komt in de bergen, maar

op zich leek het toch wel een redelijke baan te zijn.

Aangezien dat we zaterdag middag aankwam en zondag pas hoefden te rijden keken we nog een lange tijd naar de Oostenrijkse competitie onder het genot van een vers gebraden vlees en een pilsje.

 

De vroege zondag begon al met de  GP350 kilo klasse een klasse waarbij de jeugd tot 15 jaar tegen elkander rijden met omgebouwde grasmaaiers, zeker een felle strijd voor de kinderen aangezien dat de vaders het beter konden zoals ze praatten, maar je weet  het “de beste stuurlui staan aan wal”.

Toen de strijd was gestreden met de vader zoon  kwam de  GP500 kg daarin waren veel verschillende tractoren te zien met een groot diversiteit aan motoren, 4takt motoren en sommige 2takt en ook echte 4cilinder Honda 1300cc motors. Vele toerenbegrenzers werden getest maar er vielen geen grote schades. Na deze klasse was het de beurt voor V8 950 kilo klasse aangezien dat er maar 4 tractoren met V8 erop waren was de winnaar snel bekend.

 

Net voor ons kwam de 2500kg modified een teken dat we de Code-Red klaar konden gaan maken voor een 1ste run.

Samen met de twee andere prostocks uit Nederland Red Attraction en Rednex was onze klasse compleet voor de demo.

Als eerste was de Red Attraction aan de beurt om te rijden, deze toerde op maar kwam niet aan de volledige druk en toerental om een goede run weg te zetten, ze bleven steken bij 8.95 meter. De Code Red stond al naast de sleepwagen klaar om voor te rijden.

 

Na aangepikt te zijn werd er door Geert opgetoerd en ging de Code-Red met een gang naar de 100 meter lijn. De eerste run was al mooi gelukt na ons was het de beurt aan Rednex  deze haakte aan en kreeg de koppeling niet goed vrij daardoor konden ze niet wegkomen op de harde baan.

De wedstrijd planning had besloten om niet gelijk de finale te rijden en een andere klasse eerst voor te laten gaan.

Nadat de tussenklasse 3500kg modified  was gedaan konden we weer verder met de prostock klasse.

Red Attraction was als eerste aan de beurt en toerde op en vertrok een mooie full pull was het resultaat daarmee kwamen ze ook in de finale.

Met een redelijke run was Rednex ook mee in de finale gekomen, en konden de 3 tractoren tegen mekaar strijden.

De beurt lag weer bij Red Attraction om als eerste aan te haken deze toerden op maar gaf zeker niet het resultaat waarin ze hoopten een afstand van 10.40 meter was het resultaat.

 

Daarna kwam de Code-Red weer terug voor de sleepwagen, Geert toerde op en de grip waarmee de eerste run was afgelegd was in deze run ver te zoeken het resultaat een niet beschamende 76.16 meter.

Toen was het de beurt aan  Rednex deze toerde goed op en  met een redelijke grip konden ze toch goed ver komen, 80.40 meter was het resultaat goed voor de eerste prijs van de dag.

 

Toch was de eerste prijs niet onfortuinlijk bij Rednex, de aandrijfriem van de oliepomp set was gebroken en lag op de baan, een duur riempje doordat deze breekt krijgt de motor geen olie smering meer dus kans op lagerschaal schade, we hopen op het beste voor hun.

Bij deze was de strijd gestreden en zijn we 2de geworden in het hete en zwoele Oostenrijk.

Komend weekend wordt er weer strijd geleverd met onze eigen klasse en daarvoor rijden we naar het Nederlandse Staphorst, meer over de Code-Red zal maandag na de wedstrijd zijn.

 

Groetjes Code-Red team.

 


Didam 28 mei 2012

Het buiten seizoen is weer begonnen en dat met een stralend zonnetje op de wedstrijd in Didam. We hadden 25 februari in Ahoy gereden, en daar hadden we een mooie 3de plaats behaald. Dat kwam er op neer dat we nog 3 maanden hadden om de trekker klaar te krijgen voor het buiten seizoen. Op 20 mei zou de eerste wedstrijd plaats vinden namelijk te Bassevelde, maar deze werd afgelast door overvloedige regenval, dus werd Didam de eerste wedstrijd voor Code Red in de buitenlucht. Maar daar hebben we hard voor moeten werken om de trekker klaar te krijgen, er moest namelijk nog een nieuwe cylinderkop gezocht worden, en aangepast worden voor mee te kunnen draaien in het Prostock circuit. Niet alleen naar een cylinderkop hebben we moeten zoeken maar ook naar een andere krukas want die in de motor zat begon ouderdomsverschijnselen te vertonen, namelijk scheuren waar je met je nagel achter kon blijven hangen. Dus hebben we die ook maar vervangen want we wilde het risico niet lopen om na 1 of na enkele wedstrijden een gebroken krukas te hebben met de daarbij horende schade. Verder is er een nieuwe datalogger gemonteerd waar ook vele uurtjes in gekropen zijn voor deze te gebruiken was. We hebben dus werk genoeg gehad om zaterdag 26 mei Code Red weer haar eerste ruikpluimpjes te laten tonen. Het klonk allemaal goed dus de bus laden en maandag morgent zijn we vertrokken richting Didam. Vanuit Loenhout is het een 2 uur rijden dus we zouden tegen half 10 arriveren, en dat was ons ook gelukt.

Als eerst klasse moest de light modified rijden, dit was voeger de 2.5 ton vrije klasse; maar omdat we nu niet meer in de B divisie rijden, maar in de National zijn de namen mee verandert. De Light Superstock rijd ook mee in deze klasse, maar er zijn vandaag enkel demo’s gereden. Kasper, De Jongh Special en Petronas Mad Max reden de Light Modified en in de Light Superstock reden Slow Motion en Green Extreme. Toen was het de beurt aan de Prostocks, 12 tractoren stonden er op de lijst maar Redneck en Screaming Deere waren er niet en Easy Rider was er wel maar had problemen met de brandstofpomp en om verdere schade te voorkomen haakte ze niet aan vandaag. 9 tractoren streden dus mee voor de eerste plaats. Dieselross mocht als eerste aanhaken en reed een mooie full pull, Mud patrol en Appy

Power deden hem dat na, Moving Mountains, de nieuwe Dams Prostock en Heavy boy waren daartussen niet aan de 100 meter lijn geraakt. Na Appy Power was het de beurt aan Geert die Code Red naar ruim 5000 toeren jaagde en liet rijden. Alsook een Full Pull. De trekker liep goed, was wel redelijk warm geworden konden we op de nieuwe datalogger uitlezen, dus dat werd een beetje aangepast en kon er een finale run gereden worden. Ondertussen had Wickie Power ook een Full Pull gereden en Running Diamond vertrok goed maar eindigde bij 86 meter met schade aan de motor. 5 tractors in de Finale, Dieselross zette een mooie afstand van 95.23 meter op het scherm, Mud Patrol stopte bij 87.28 meter. Appy Power zette een zeer knappe afstand neer van 96.55 meter deze was goed voor een eerste plaats.  Geert moest weer met zijn Code Red en reed een afstand van 92.25 meter mooi resultaat maar met de Nederlands kampioen achter ons was onze 3de plaats  nog niet zeker. Wickie Power ging uit bij 50.43 meter, dus op de eerste buitenwedstrijd hebben we een derde plek behaald.   

Na de Prostocks was het de beurt aan de hotstock klasse hier legde de Volvo genaamd Crazy 810 de verste afstand af voor Someday en 'T Beest, als voorlaatste klasse waren het de Superstocks, hier werd een spannende strijd gestreden. 7 tractoren haalde een Full Pull. Waar Newborn Deere het verste trok in de Finale voor Zapo en Terminator.

Als laatste klasse reden de Heavy Modified, hier streden 3 tractoren voor de 1ste plaats, Maar Super Kasper trok aan het langste eind, voor Boomer en Red Lady.

Na deze klasse was de wedstrijd weer afgelopen, het was een mooie dag voor het Team van Code Red en de beker heeft een plekje op de kast gekregen naast deze van de wedstrijd in het Ahoy.

Onze volgende strijdt zal in het Oostenrijkse landschap zijn, het team werd gevraagd om een demo voor de prostock klasse te rijden en dit werd natuurlijk goed ontvangen bij ons.

Zeker omdat het Oostenrijkse landschap mooi is en we graag onze sport doen promoten tussen wedstrijden in als de tijd het toe laat.

Onze volgende competitie wedstrijd zal in het Nederlandse Staphorst zijn op 9 juni, natuurlijk

proberen we jullie zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van alle nieuwigheden en

veranderingen en uitslagen.

 

Met vriendelijke groet team Code Red

 


7 april 2012 International Harvester dag Meerkerk

Toen we op de European Superpull (Ahoy) waren, daar waar we een mooie 3de plaats behaalde, kregen we een uitnodiging om naar de 3de International Harvester dag te komen. Dit leek ons een mooie uitnodiging dus gingen we daar graag op in.

Op 7 april om 9uur kwamen Geert, Jeannine, Jan, Mieke, Stephana en ik aan in Meerkerk op het terrein van Boer BV. Er stonden al een hele hoop Internationals en Farmalls te wachten op het terrein. Er waren verschillende Tractorpullingteams uitgenodigd, deze werden bij elkaar gezet. Zo stonden 3 Internationals 1066 Pro Stock tractoren naast elkaar. Dit waren Red Neck, Code Red en Rocky. Dit was een mooi plaatje, waar meerdere mensen mooie foto’s van gemaakt hebben. Easy Rider de 4de Prostock kwam het rijtje vervolledigen. Aan de andere zijde stond de Supersport tractor Red Impact, Dynamite kwam ook bij aansluiten. Uit de Van Der Waal stal stond de 2.5ton Modified, Never Satisfied, en de tractor van Bram Kools, All or Nothing kwam de Superstocks verdedigen. Achter de Prostocks stonden de Compact Diesels met een motorkap van International. Buiten de tractorpulling teams stonden er vele andere voertuigen waaronder het meeste tractoren, het oudste voertuig was een IHC Mogul van 1912, deze tractor stond nog steeds als een klokje te draaien. Buiten de tractoren stonden er ook nog vrachtwagens en jeeps. In totaal stonden er 210 voertuigen en deze hadden allemaal iets met het merk International Harvester te maken.

Het was niet warm maar wel droog en dat maakte deze toch wel rood getinte dag zeer geslaagd. Martin bedankt voor de uitnodiging.

Als er volgend jaar weer een International Harvester dag komt, we komen graag weer terug!

 


European Superpull (Ahoy Rotterdam) 25/02/2012

Toen we werden uitgenodigd om de indoorwedstrijd te komen rijden in het Ahoy te Rotterdam, werd er enthousiast gereageerd. Het is toch een hele eer om uitgenodigd te worden om deze mooie wedstrijd te komen rijden.

Er was maar 1 nadeel, we hadden nog heel veel werk aan de tractor en de wedstrijd was dit jaar bijna een maand vroeger dan vorig jaar. Er moest nog een cylinderkop gezocht worden want deze was gesneuveld in Bakel. En er moesten nog enkele andere punten vervangen worden onder de Motorkap. De 2 weken voor dat het zover was hebben we bijna elke avond in de schuur bezig geweest om de tractor klaar te krijgen. En woensdag 22-02-2012 liep Code Red weer voor de eerste keer na een lange winterslaap. Ze deed het eigenlijk meteen goed, maar er moest nog heel wat gebeuren voor we zaterdag konden vertrekken. Vrijdagavond hebben Jan en Geert om 22.00h de tractor in de bus geladen en de bus klaar gezet om s’ morgens te kunnen vertrekken.

Zaterdag 7.30 afgesproken in Loenhout om te vertrekken richting Rotterdam, Jeaninne, Geert, Jan, Mieke, Stephana en ik kwamen na een uur rijden aan in het Ahoy, er stonden al enkele tractoren te pronken toen we de hal binnen reden. We kregen ons plaatsje aangewezen en nadat Geert de bus geparkeerd had, werd Code Red uit de bus gerold. Na dat deze gekeurd werd door de NTTO stond ze klaar om tegen 19.00h aan de wedstrijd deel te nemen.

Om 12.00h was het de middagsessie met als eerste klasse de Superstocks, 8 op methanol gestookte tractoren stonden klaar om aan de wedstrijd deel te nemen. Welldone deere kon niet aanhaken omdat deze problemen had met de versnellingsbak. De 7 andere probeerde de 60 meter lange baan te trotseren. Dit lukte 3 tractoren Red Fever, Rabbit g’n Mad en Six Shooter. Deze reden de finale en kwamen in deze volgorde uit als nummer één twee en drie. Na deze klasse kwamen de trucks aan de slag. 3 van de 6 trucks haalde een Full Pull, in deze klasse ging Van Vlastuin Agro net als vorig jaar met de grootste beker naar huis, voor  No Risk No Fun en Team Prinsen.

Na de pauze kwam de 4.5ton supersport aan de slag uniek voor het Ahoy want deze klasse had hier nooit voordien gereden. Tijdens een super spannende finale tussen 3 tractoren, 4 tractoren geraakten niet aan de 60 meterlijn, al scheelde het voor de 4de (Red Impact) maar 9 cm. De finale ging tussen Peeters, the Mistery  en Simply Green. The Mistery won de finale voor Peeters en Simply Green. Het verschil tussen tractor 1 en tractor 3 was 64 cm. De 3.5ton vrije klasse mocht de middagsessie afsluiten. Double Screaming ging The judge en MPM Seaside Affair voor. Hier werd een finale gereden tussen de eerste 2 tractoren, de 6 andere hadden geen full pull gehaald. En zo was de middagsessie gedaan en konden we gaan uitkijken naar de eerste run van Code Red dit seizoen.

Om half 6 werden de Prostock tractoren opgehaald om te wegen en warm te draaien. Na het warm draaien van Code Red (dit gaat gepaard met veel vlammen) werd ze naar binnen gereden samen met de andere tractoren. Deze stonden allemaal klaar om het beste van zich zelf te geven.

Na de opening mocht Team John Deere starten, deze trok een mooie Full Pull. De sleepwagen bleef staan in deze afstelling. Bij deze wil ik al de sleepwagenbemanning feliciteren met het goed afstellen van de sleepwagen en dit de gehele dag! Extreme Temptation mocht als  2de aanhaken en deze trok een full pull, maar legde meteen na de run zijn tractor stil en deed met zen handen het gebaar dat het over was. Achteraf hoorden we dat de krukas gebroken was. Toen was het de beurt aan Geert met zijn Code Red, Jan liet de sleepwagen goed zetten en Geert werd voorgereden. Na het optoeren vertrok Code Red en ging mooi met het neusje omhoog, misschien net even iets te hoog maar de Full Pull werd gehaald, we hadden een nieuwe doek rond het uitlaatspruitstuk gedaan, en dat begon te branden na de run dus dit moest even geblust worden en de tractor kon klaar gemaakt worden voor een finale run.

Achter Code Red was het Lady green, Snoopy, Wickie Power en Appy Power, deze haalde geen Full Pull, dan was het de beurt aan Rocky, en deze trok wel de 60 meter lijn voorbij. Als laatste mocht One Trick Pony aanhaken en deze kwam niet verder dan 58.35. De finale werd dus met 3 tractoren gereden omdat Extreme Temptation niet terug kon komen. Rocky behaalde de verste afstand, voor John Deere en Code Red. Wij als team van Code Red zijn zeer tevreden met dit behaalde resultaat. De eerste beker van het seizoen is mee terug naar Loenhout gereisd, hopelijk volgen er nog meer dit seizoen.

Na de prostocks waren het de Mini Modified  950kg, the challenger ging hier met de overwinning naar huis voor Lambada en Little dan. De strijd was hier al gestreden in de eerste runs omdat Lambada niet kon terug komen in de finale omwille van een gebroken achteras. The Challenger had dus voldoende aan aanhaken.

Na de mini’s was het de beurt aan de 2 wheel drives hier reden 8 van de 9 deelnemers een full pull. 6 kwamen er terug in de finale en daar werd Inter-techno Predator 1ste voor Screamin’ Bobcat en Sledge Hammer.  Dr Power Stage V zorgde tijdens de run nog voor vuurwerk.

Als laatste klasse was het de 4.5ton modified, deze reden voor de Jan Van Alphen trofee. Hier ging het niet met elke tractor even goed, Desperate dan had namelijk stukken tijdens de run en bij MPM Seaside Affair brak er iets af op het einde van de run. 3 tractoren haalde de finale. Simply Irresisteble reed in de finale de verste afstand voor Rising Star en voor Green Spirit. 3 verschillende type motoren op plaats één twee en drie. Deze tractoren sloten de avondsessie af, na het opruimen konden we vertrekken, moe maar zeer tevreden van de uitslag en van de dag reden we weer naar België.

 


Wintermaanden 2012

Nu het de wintermaanden zijn is het ook bij ons rustig geworden in de schuur, nadat we Bakel gereden hadden in 2011 met een spannende uitslag zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische ploegen. In Bakel bleven we steken op en full pull toen op het einde van de run werd geconstateerd dat de cilinderkop het had begeven. Het koelwater kwam er met bakken uitzetten, dus het was over met de pret een tweede keer trekken zou niet veel uithalen en toen werd de handdoek in de ring gegooid. Gelukkig was het de laatste wedstrijd dus het kwam redelijk goed uit dat de wintermaanden voor de deur stonden.

 

Nu we voor Ahoy gevraagd zijn om te rijden wordt er weer druk gewerkt om de Code Red aan de gang te krijgen en klaar te stomen voor het seizoen 2012.

Met een nieuwe cilinderkop en diverse veranderingen aan spruitstukken wordt geprobeerd om er weer vol tegen aan te kunnen in het nieuwe jaar dat komen gaat, het zal nog een hele klus worden om op tijd klaar te zijn maar volgens ons moet het wel gaan lukken.

Normaal gesproken hebben we ook al een wedstrijd kalender gekregen voor het nieuwe jaar dat we jullie mee kunnen delen waar en wanneer we rijden doch deze laat nog op zich wachten bij de organisaties, deze zal zo snel als ie binnen is op de site gezet worden want wij zijn ook benieuwd welke wedstrijden we krijgen met het nieuwe systeem.

Ook willen we onze sponsors bij deze bedanken voor het afgelopen jaar waaronder:

voor de sponsor dag in Alphen het eten van "Het Gulden Hof"

voor onze diverse graafwerkzaamheden "Kris Aernouts"

en voor onze films en verslagen in België "Landbouwleven"

en voor turbo's en diverse onderdelen "Barend Huijbregts"

en voor motordelen "Rob van der Waal"

Het Gulden hof        www.feestzaalguldenhof.be

Kris Aernouts           www.krisaernouts.be

Landbouwleven        www.landbouwleven.be

Barend Huijbregts    www.rockyteam.nl

Rob van der Waal    www.vanderwaalmachinery.nl

 

 

Met het oog op Ahoy zullen we druk in de werkplaats bezig zijn maar we houden jullie op de hoogte groetjes team Code Red.